بهترین مزه ها

آموزش طرز تهیه غذاهای خوشمزه ایرانی

بهترین مزه ها

آموزش طرز تهیه غذاهای خوشمزه ایرانی

طرز تهیه کیک شربتى

مواد لازم:

  1. زعفران 1 قاشق چایخوری
  2. هل 1/4 قاشق چایخوری
  3. گلاب 1/4 لیوان
  4. شکر 1 لیوان
  5. آب 1 لیوان
  6. بکینگ پودر 2 قاشق چایخوری
  7. هل 1/4 قاشق چایخوری
  8. ماست‏ شیرین 1 لیوان
  9. روغن 1 لیوان
  10. تخم مرغ 4 عدد
  11. شکر 1 لیوان
  12. آرد سفید 2 لیوان
  13. پودر نارگیل و پودر پسته برای تزئین به مقدار لازم  

دستور تهیه کیک شربتی:

٤ تا تخم مرغ (به دماى محیط رسیده)+سه چهارم لیوان شکر(لیوان دسته دار فرانسوى)+یک ق چ وانیل شکرى رو حدود هشت دقیقه با همزن بزنید تا کرم رنگ بشه،بعد سه چهارم لیوان روغن مایع بریزید و هم بزنید تا به خورد مواد بره،بعد یک لیوان شیر ولرم (به جاى شیر ماست شیرین هم مى تونید استفاده کنید)به مواد اضافه کنید و هم بزنید بعد دو پیمانه آرد +یک ق غذاخورى بکینگ پودر(با هم الک بشه) و یک دوم قاشق چاى خورى پودر هل و یکم زعفران بهش اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست بشه، بعد بریزید توو سینى فر (فر من برقى و سایزش متوسطه)چرب و آرد پاشى کنیدش یا کاغذ روغنى بذارید کف سینى، بذارید توو فر از قبل گرم شده با دماى ١٨٠ درجه ى سانتى گراد به مدت حدود ٢٠ دقیقه یا تا زمانى که روى کیک طلایى بشه و با سیخ چوبى چکش کنید که پخته باشه. براى شربتش هم یک لیوان آب و یک لیوان شکر(کمتر هم مى تونید بریزید)و یک سوم لیوان گلاب و زعفرون و مى ذارید بجوشه و یه کم غلیظ بشه و کیکتونو که از فر در آوردید،بذارید کمى سرد بشه و برشش بزنید، و بعد شربت و بریزید همه جاش،و روشو با پودر نارگیل و پودر پسته تزئین کنید،بعد دونه دونه و با نظم و ترتیب بذارید روی طوری.


****من تمام مراحل و با همزن برقى مى زنم، فقط وقتى آرد و اضافه کردم دور همزن رو کم مى کنم.

****اگر نشاسته ى ذرت داشتید ازش یک ق غذاخورى به آردتون اضافه کنید من امتحان کردم بافت کیک رو خیلی منسجم تر کرد.

****سایز سینى فر من ٩٠ هستش.


منبع: ashpazkhoone1

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد